Det som inte tar kål på en får en i alla fall att må riktigt dåligt

… är ord som både Skatan och framför allt Sonen kan hålla med om.

Till fullo. Helt och hållet.

Skatan knyckte dom av Skogsnuvan,

(Skogsnuvan själv, en bild son är tagen av Skogsnuvan själv?)

den allra som bästa av vänner. Både här (på bloggen) och där (IRL, fast de bara har mötts några dagar, Skogsnuvan och Skatan).

Hon skriver i sin blogg om det som inte tar kål på henne men får henne att må riktigt riktigt dåligt (kylan och snön och timmerbilarna och älgarna på vägen och  jobbet och vedhuggningen och skottningen och skrapningen av bilen och …) men också om allt som gör livet härligt och ”lätt att leva” ( våren, värmen, Oskar, älgarna i skogen och fåglarna och blommorna och fjärilarna och bastubaden och  sparkåkningen på isen när den ligger blank och  bävern och dansen och skapandet av drömfångare, änglar, tomtar och troll och och och …,  sonen, bröderna, vännerna, brödbaket i vedugnen på gammalt sätt, bloggen … osv osv osv …  i evigheters evighet)

När Skatan läste  i Skogsnuvans  blogg idag och fick  sina känslor bekräftade … igen …  och som så ofta … att man fååår må dåligt när man mååår dåligt.

Så det så.

Då vill hon bara tacka henne. För att hon är hon och att Skatan  har fått lära känna henne.  En så RIKTIG människa.

Eller … människa?

En ÄNGEL i människohamn … (med ett troll bakom örat).

Det är vad hon är den där Skogsnuvan.

PS: Skatan kom på att Mymlan hade repetition på några av sina Veckans bloggtema. Då passade hon på, Skatan,  att repetera Min favoritblogg och välja en annan av sina favoriter,  Skogsnuvan. DS

3 reaktioner till “Det som inte tar kål på en får en i alla fall att må riktigt dåligt

  1. Du är väl för goooooo. När du säger det så här så inser jag att kanske kanske är mitt liv mer glatt och lyckligt än hemskt och deppigt. Tack för det allra bästa vännen min.

  2. Skogsnuvan! När du fryser och är som mest förbannad finns det ett knep som jag lärt mig nånstans: sätt dig med ett papper och skriv ner alla minus på ena sidan och alla plus på andra i ditt liv … Du med din förmåga att leva ”med naturen” och nära kommer säkert att se att det roliga överväger. Och gör det inte det just nu mitt i smällkalla vintern så kommer det åtminstone att göra det till sommaren … Kram!

  3. Skogsnuvan! Det är sällan som jag träffat på en så ”helgjuten” människa som du, Skogsnuvan. När du känner dig låg har jag kommit på (har läst om det nånstans) ett knep du kan göra. Sätt dig med papper och penna och skriv ner alla bra saker med ditt liv och det du gillar på ena sidan och alla dåliga på den andra. Du skall se att de bra fina sakerna överväger. Om inte nu så åtminstone ju närmre sommaren vi kommer 🙂 Massor av kramar!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.