Veckans bloggtema – Sorg

Mymlans bloggtema på Bloggvärldsbloggen denna vecka är

SORG

Jag behöver bara läsa ordet, höra det så hugger det till i hjärtat av sorg och saknad och ensamhet men också  glädje över minnen och känslor och …

Min största sorg är att ha förlorat min allra bästa vän Margith … som det känns så tungt att leva utan trots Mannen mina barn och barnbarn, min familj med pappa och syskon och StinaFina och vänner.

Men Margith var Margith …

Jag skrev en berättelse om den natten som det verkligen gick upp för mig att Margith lämnade mig, när det sista hoppet flög sin väg. För det hade funnits där hela tiden. Hoppet att allt skulle vända, bli bra. Det är en berättelse som jag tror kan återge den känslan som drabbade mig … då

LEV FÖR MIG

Margith



3 reaktioner till “Veckans bloggtema – Sorg

  1. Glädje och sorg, hand i hand. Kräver liksom varandra för kontrasten…

    Jag kan bara i min fantasi förställa mig din förlust och din saknad. Och jag hoppas att de som du har runt omkring dig om inte lindrar så iallafall förstår. En blöt hundnos är inte fy skam, eller hur?

    Kram från Skåne.

  2. peace in mind! Livet går vidare. Så är det och min sorg är inte längre så tung och svart … alla fina minnen finns ju där och lever vidare med mig. Jag har Mannen och barnen och barnbarnen och många många vänner. Både i bloggvärlden och IRL …

    Och en blöt hundnos är verkligen inte fy skam heller! 🙂 Kramar!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.